ترفند آی تی

تنظیم کردن ساعت سرور و کلاینت

تنظیم کردن ساعت سرور و کلاینت

تنظیم کردن ساعت سرور و کلاینت

تنظیم ساعت در شبکه های کامپیوتری ماکروسافتی بصورت استاندارد به این صورت است که کامپیوتر ها ساعت خود را نسبت به سرور دامین کنترلر (DC) یا همان اکتیو دیرکتوری تنظیم می کنند.

این اتفاق به صورت اتوماتیک در یک شبکه اتفاق می افتد و عملا نیازی نیست که شما کاری انجام دهید. اما ممکن هست به دلایل مختلف این پروسه در شبکه شما درست انجام نشود.

دلایلی که ممکن است باعث تنظیم نشدن ساعت سرور و کلاینت شود را به همراه روش های حل آن ها را مرور میکنیم:

عدم دسترسی به سرور Active Directory

گاهی مواقع مشکلات مختلف در شبکه ممکن است باعث قطع ارتباط کامپیوتر ها با دامین کنترلر شود. بهتر است در ابتدا با استفاده از پینگ کردن ارتباط کامپیوتری که زمان آن درست نیست را با اکتیو دایرکتوری چک کنید

پینگ-کردن-سرور

همچنین بهتر است برای محض احتیاط DC را یک بار Browse کنید تا مطمئن شوید دسترسی کامل به دامین کنترلر وجود دارد. برای این باید در نوار آدرس Windows Explorer عبارت \\Computer را وارد کنید و به جای Computer اسم یا آی پی Domain Controller را وارد کنید.

 

 

تنظیم ساعت بایوس مادربورد سرور

ساعت سرور به صورت پیش فرض از روی ساعت بایوس مادربورد سینک می شود، اگر از مجازی سازی استفاده کرده باشید، ماشین مجازی اکتیو دایرکتوری به صورت پیش فرض

ساعت خود را از ESXi سینک می کند. در نتیجه اگر ساعت سرور اکتیو دایرکتوری شما بعد از اصلاح دوباره تغییر می کند بهتر به ساعت ESXi و مادربورد توجه کنید و در صورت نیاز آن ها را نیز اصلاح کنید.

تغییر ساعت مادربورد سرور hp

 

اصلاح منطقه زمانی

در برخی موارد ممکن است پس از تنظیم ساعت در تمامی سخت افزار های گفته شده در بالا باز هم در برخی از کلاینت ها تنظیم نادرست ساعت را شاهد باشید. این موضوع می تواند به دلیل عدم تنظیم درست منطقه زمانی باشد که باید آن را بر روی تهران قرار دهید.

 

تنظیم ساعت و مکان سیستم

 

خدمات کامپیوتر انلاین ایتی اموز : شرکت ایتی اموز یک شرکت خدمات کامپیوتری از راه دور و به صورت حضوری است،

در صورتی که با مشکلات کامپیوتری و شبکه ای رو به رو شدین میتوانید از طریق تلفن  با موبایل از طریق شماره 02192004661 با ما در ارتباط باشید.

تنظیم ساعت کلاینت و سرور با دستور ( کامند )

برای این کار CMD را در سیستم مورد نظر به صورت Run As Administrator باز کرده و کامند زیر را به صورتی که توضیح می دهیم در آن اجرا کنید:

NET TIME \\computer /SET /YES

در کامند بالا به جای computer باید Computer Name یا آی پی سروری که میخواهیم زمان این سیستم با آن سینک شود را قرار می دهیم.سینک کردن ساعت کلاینت با دستور

درصورتی که موفق به حل مشکل نشدید  : 

اگر فرصت کافی برای رفع این موارد و زمانی برای بررسی جزئیات ندارید ندارید شما میتوانید از کارشناس پشتیبانی سرور و شبکه آی تی آموز  بخواهید که با ارائه خدمات شبکه ای که به مجموعه شما می دهند، این موضوع را به درستی انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.